Nefiltrovaný, nepasterizovaný, spodne kvasený ležiak tmavej farby. Pivo so stredne plným telom a jemnou horkosťou, s vysokým obsahom alkoholu. Charakteristická pre toto pivo je chuť s prejavmi praženej kávy a horkej čokolády.
Alkohol 7%, IBU 30
Podnikateľský subjekt –
obchodné meno: Breisburg, s.r.o.
so sídlom: Komárovská 46, 821 06 Bratislava
IČO: 48 278 688
označenie registra, ktorý vedie podnikateľa:
Okresný súd Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 106004/B
vydáva tento reklamačný poriadok:
I.
Úvodné ustanovenia
II.
Vymedzenie podnikateľského subjektu
III.
Kvalita predávaného tovaru
IV.
Zodpovednosť za vady
V.
Záručná doba
VI.
Druhy vád a jednotlivé nároky spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti podnikateľského subjektu za vady
1. Vady predaného tovaru je možné rozdeliť takto:
a) podľa oblasti, ktorej sa týka
I. faktické vady – ich zdrojom je absencia niektorej funkčnej vlastnosti tovaru, alebo ide o dodanie menšieho či väčšieho množstva tovaru alebo ide o nekompletnú dodávku tovaru
II. právne vady – ich zdrojom je tvrdené (a prípadne aj preukázané) právo tretej osoby k tovaru, ktoré vylučuje jeho scudziteľnosť
b) podľa odstrániteľnosti
I. odstrániteľné
II. neodstrániteľné
A. objektívne neodstrániteľné – neopraviteľné
B. subjektívne neodstrániteľné – neopravené či inak neodstránené po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie
C. neodstrániteľné, ale ktoré nebránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady
D. vneodstrániteľné, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady
c) podľa zjavnosti
I. zjavné – viditeľné pri bežnom pohľade
II: skryté – ktoré sa ukážu dodatočne, napr. počas záručnej doby.
2. Spotrebiteľ má v prípade vady kúpeného tovaru tieto nároky:
a) pri zjavných vadách nemožno uplatňovať nárok zo zodpovednosti podnikateľského subjektu za vady, ibaže scudziteľ – podnikateľský subjekt výslovne ubezpečil, že vec je bez akýchkoľvek vád (§ 500 ods. 1/ OZ)
b) pri odstrániteľných vadách
I. právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vád (oprava, dodanie chýbajúceho množstva alebo dodanie chýbajúcej časti)
II. výmena veci (podľa okolnosti výmena vadnej súčasti veci)
c) pri objektívne neodstrániteľných vadách, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady a pri subjektívne neodstrániteľných vadách (bez ohľadu na to, či bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady alebo tomu nebránia):
I. právo na výmenu tovaru za nový tovar
II. právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať
d) pri objektívne neodstrániteľných vadách, ale ktoré nebránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady – právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
3. Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú podnikateľský subjekt zodpovedá, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
VII.
Reklamačné konanie
VIII.
Osobitné upozornenia pre spotrebiteľa ohľadom uplatnenia svojich práv
IX.
Záverečné ustanovenia